onsdag 28 september 2011

Shopping. Veterinären. Tårar!

Det har varit så mysigt när mina föräldrar varit här! Igår hade vi myskväll och imorse började jag och pappa med en promenad med den lille. Hittade en RR-valp uppbunden på grusplan nedanför vårat köksfönster lite väl länge... gick ut för att kolla till valpen och tillslut kom en gammal dam - med en gammal hund och rollator - och det var hennes dotters valp. "Den är så stark och vild så jag fick binda upp han en stund", sa hon. "eeehh JA, det är en valp", svarade jag. Iallafall verkade valpen må bra och hon tog den och gick hemåt.

MYS!

"Kan vi inte sova lite till?"

Vi åkte sedan först till IKEA. Där inhandlades nya glas och ett nytt lakan! Sedan vidare till Frölunda Torg där vi strosade runt och käkade lunch på Adams Café. Vi åt sallad och man fick välja exakt vad man ville ha på - så jag kunde välja de få grönsaker jag gillar - vilket resulterade i en sallad med mest pasta, räkor, kräftstjärtar och fetaost :)

Sallad ala Linda!

Mamma med sin cesarsallad

Jag och pappa

Sedan var det dags för återbesök hos veterniären. Svansen är fortfarande röd men den kommer troligtvis att klara sig, men läkningen kommer ta lite tid. Vi fick en salva utskriven att smörja på tippen för att hjälpa läkningen och mer smärtstillande om det behövs. Veterniär Anna fick även kolla i Charlies öron och pga av tratten har han även fått öroninflammation. Han är ju verkligen en öronhund så det var väntat och medicin hade vi redan fått utskrivet så det är bara att börja medicinera det också.

Sedan kommer det sorliga... Mamma och pappa åkte och med sig har dom MIN lille. Och jag kommer inte att se honom igen förrän efter Cypern och det är 2,5 vecka dit... :( Så när bilen rullade iväg med den lille så kunde inte tårarna hållas tillbaka. MEN detta är ju helt för hans skull, för att han ska få lugn och ro och inte behöva vara ensam. Vi har fullt upp fram tills resan och jag vill inte att han ska behöva flänga fram och tillbaka, så nu blir det Karlstad i dryga 2 veckor för den lille. Med sig hade han en stor kasse med mediciner och förbandsmaterial. Tid är bokad på Djursjukhuset i Karlstad för att ta bort stygnen och journalkopior från min veterniär är medskickade. Så allt är fixat in i minsta detalj - min specialité - och nu är det bara hans matte - och inte minst husse - som får kämpa med saknaden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!