söndag 31 augusti 2014

Film - Prinsessans tävling igår

Igår var det så dags för ännu en tävling för mig och prinsessan, denna gång på SBK Göteborgsavdelningen. Att jag anmälde mig till två tävlingar var ifall det skulle gå dåligt på den första, så jag inte skulle fega ur och inte tävla på länge. Nu gick det ju dock bra förra helgen, men eftersom vi ändå var anmälda så kunde vi ju lika gärna köra igen.

Den här tävlingen testade något nytt och det var att ha platsliggningen sist, och eftersom jag drog startnr 2 - älskar tidiga startnr! - så va det bara att gå ut och köra direkt. Tyra var ganska trött och lite ofokuserad under vårt program och hon tyckte gräset luktade gott :) Hon nosade lite ibland och hon tyckte det var ganska skönt att sitta där jag satt henne, så det blev några dk:n. Men tittar man på hur hon utför varje moment, så är hon grym. Jag var jätte nöjd med henne när jag kom av banan, och efter att nu ha tittat på filmen så är jag ännu mer nöjd!

När alla var klara var det dags för platsen. Jag visste att vi var tvungna få riktigt bra på platsen för att kunna ta ett förstapris, och eftersom vi aldrig tränat på att man inte får nosa (för hon aldrig gjort det förut), så gick vi till sidan och tränade lite på det. Sedan fick Tyra en riktigt svår plats då 2 kråkor beslöt sig för att ha dansparty 5 meter bakom henne! Hon låg och tittade på dem med öppen mun, men hon rörde sig inte ur fläcken. Grymt bra gjort av min lilla 11 månaders :)

Det var en ganska nervös väntan på prisutdelningen, men jag var ganska säker på att jag skulle hamna några poäng ifrån. Men vi klarade det! Det blev 163 poäng och ännu ett förstapris, samt 4:e placering av 12 starter.

Platsliggning - 10 
Tandvisning - 8, sitter ej 
Linförighet - 8, siv, ss 
Läggande - 7, ft, nosar 
Inkallning - 8 dk, avs
Ställande - 7, nosar 
Apportering - 8, tugg 
Hopp över hinder - 7, två dk 
Helhetsintryck - 10 
Totalt: 163 poäng


Helt otroligt av min lilla donna att kunna göra ett program som för oss faktiskt var ganska dåligt, men att ändå klara förstapriset. Hög lägstanivå och det bådar ju alltid gott :) 

1 kommentar:

  1. Grattis än en gång! Sjukt bra att stå kvar och nosa så mycket. Jag är impad :)

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!