måndag 6 april 2015

ÄNTLIGEN AGILITY - med försök till intervju

Charlie och jag är anmäld till några klass 2 tävlingar framöver och därför är det högtid att ta tag i agilityträningen igen. Igår byggde jag en liten bana där vi tränade på det som är rätt svårt, dvs att svänga. Det har absolut gått framåt på den fronten och det var väl främst bara en sväng som vi aldrig riktigt fick till. Men samtidigt så har jag inte som mål att vi ska sätta alla svängar, utan målet är att ta rätt hinder. Om vägen dit ibland är lite krokig, så är det helt skit samma :)

Fick filmat träningen igår och sista rundan var det en flåsande matte när det hela var klart, och då skulle Daniel självklart försöka få ur mig nån sorts intervju. Ni får se själva hur det gick!


 
Känns bra att vi är anmälda till lite tävlingar, för då kommer träningsmotivationen automatiskt. Målet med tävlingarna är att få se vad vi måste träna på, precis som vi fick göra i början när vi tävlade klass 1. Att träna och tävla agility med Charlie är bland det bästa jag vet, för det är totalt kravlöst och jag bara njuter av det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!