måndag 17 oktober 2011

Har alla som bloggar perfekta liv?

Ni kanske ibland undrar varför jag bloggar? Jag skriver ju bara om mitt vardagsliv och har ingen speciell inriktning på bloggen. Men jag gör det helt enkelt för att jag tycker att det är roligt. Jag har alltid gillat att skriva - gick journalistisk på gymnasiet då jag trodde jag ville bli journalist - och bloggen är som min dagbok. Det är skönt och kul att skriva ner vad man gör och lite tankar man har.

Jag följer rätt många bloggar i nuläget. Vissa av dem ser ni i kanten här på min blogg men jag tittar på många andra också. Och vet ni vad jag stör mig som fan på? Att folk bara skriver när dom har någonting positivt att skriva om... Och det stör mig speciellt när man vet att det bara är bullshit! Det finns dock vissa - faktiskt bara ett fåtal - bloggare som faktiskt skriver precis som det är och all cred till er!

Min titel på bloggen är ju rätt inne på detta ämnet. Och faktiskt så har jag ett perfect life! MEN klart som attan att det inte alltid är bra. Jag gråter, jag är arg, jag är irriterad. Jag hänger inte ut allt i mitt liv i den här bloggen, helt enkelt för att ALLA kan läsa det, men jag gör inte uppehåll i bloggen i några dagar och sedan bara skriver om allt perfekt igen. Jag skriver att det är skit just nu.

Missförstå mig inte nu. Bara för att man har en blogg behöver man inte skriva om allt i sitt liv. Men om man kan skriva om vissa saker när det är så himla bra och perfekt så måste man ju kunna skriva om samma saker när det inte är så bra.

Så fram med lite skit och negativitet i bloggarna för att blanda upp med allt det perfekta, för det är precis så som livet är! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!