söndag 23 oktober 2011

Slut på båtsäsongen!

När jag var på jobbet idag har Daniel arbetat hela dagen med att förbereda båten för vinterförvaring. Det är liksom inte bara att plocka upp båten och ställa den i ett förråd - som jag trodde - utan det ska fixas med typ ALLT och det är naturligtvis svindyrt.

Singe var så snäll och hjälpte Daniel och dom har fixat en massa med motorn och hela båten är tvättad. Då vi inte hann bottenmåla den denna säsongen var det riktigt svårt att få bort allt grönt som satt sig fast på båtens underrede, men när jag på kvällen kom för att titta en snabbis på den så tyckte jag den såg väldigt fin ut! Nu ska den bara köras till inomhusförvaringen som blir några mil utanför Göteborg, men det blir på onsdag.

Båtsäsongen är iallafall helt över och vi är så tacksamma för att vi fått möjligheten att ha båt då det gjort sommaren till något alldeles extra! Ni som förtjänar TACK:et vet vilka ni är :)

4 kommentarer:

  1. Japp ja tar åt mig tacket !!! // från en irriterad båt förlorare!!!

    SvaraRadera
  2. Haha jag tycker inte synd om dig och vattenskotern käre superbroder ;)

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!