måndag 5 januari 2015

Kombinationen stjärnan

Tyra har inte kört agility på länge nu, så man kan lugnt säga att hon var taggad på uppgiften. Vi kör fortfarande på bebishöjd - väntar tills vi fått resultat på höfterna att höja lite - och träningen utgick ifrån den nya agilityboken. Vi har inte ännu börjat fokusera så mycket på konstiga svängar, utan det är mest spring och ta hindret framför nosen. Hon får mer och mer sug på hinder för varje gång, vilket känns lovande.

Vi tränade idag efter stjärnan, där jag använde tre hinder. Började med att träna på att ta hinder trots att jag inte följer med fram till det. Något som varit väldigt svårt, men som nu fungerade klockrent. Varierade sedan vägen lite, och att jag gjorde lite olika handlingsövningar så att hon får känna på det. Är mycket nöjd med att hon faktiskt tog flera hinder trots att jag både visat med kroppen att vi ska åt andra hållet efter, samt hunnit börjat röra mig åt andra hållet. Även det är något som tidigare varit väldigt svårt, men iochmed att suget på hinder ökat så har hon börjat förstå vad jag menar.


 
Kul att variera träningen, och vi har ju som mål att kunna starta i klass 1 under året. Men vi har fortfarande inget slalom, och definitivt inga balanshinder. Men det ska vi nog hinna med innan året är slut :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!