torsdag 1 januari 2015

Målsättning 2015

Första dagen på det nya året är här, och som alltid så brukar det innebära att man börjar lite på ett nytt blad. Året som gått har både varit bra och även inte alls bra, utan riktigt tufft. Det gäller att ta vara på det man har och att njuta av allt roligt man får vara med om. Målsättningen för året är därför mer övergripande än detaljrikt.

Det viktigaste målet för mig och hundarna nästa år är att ha KUL. För om det slutar vara roligt, så är det inte värt något längre. Det låter klyschigt, men trots det, så är det de viktigaste. Jag har lovat mig själv att aldrig tumma på magkänslan bara för att nå högre resultat, och framför allt har jag lovat mig själv att aldrig sluta vara ödmjuk. Om jag någon gång slutar med det, så snälla banka en stekpanna i huvudet på mig!

Att ha motivation till träning och motivation till att sitta inne och klura på lösningar, kräver att det finns mål att arbeta emot. Om vi inte når hela vägen, så spelar det ingen roll, men målen ska ändå finnas där, för motivationens skull. Sedan kan man självklart satsa och försöka nå sina mål, och samtidigt ha kul. Satsning och att ha kul är inte varandras motsatser!
TYRA
* LPII - vi siktar på diplom i klass 2
* Start i klass 3
* Debutstart i agility

CHARLIE
* Ta sista pinnen i klass 1
* Gå upp i klass 2
* Göra ett felfritt lopp i klass 2
* RLD F - ta diplom i fortsättningsklass i rallylydnad
 
Vi siktar på ett 2015 fyllt av härlig träning, mysiga stunder och där vi hoppas vi får vara friska. 

4 kommentarer:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!