söndag 18 januari 2015

Uppflyttade till klass 2!

Igår var hela familjen iväg på agilitytävling i Ulricehamn. Jag och Charlie var taggade och jag hoppades så på att vi skulle kunna den där sista pinnen i hoppklass. Nämda klass var först ut och vi gick i mål med NOLL fel. Det var en extremt nervös väntan, då vi gick in som trea men det var halva klassen kvar att starta. Jag satt som på nålar, men plötsligt var klassen slut och det visade sig att vi kom 8:a av 65 starter och PINNEN var i hamn. Sån underbar känsla att lyckas tillsammans med Charlie.


 
Direkt efter startade agilityklassen och det blev lite strul, då en hund råkade bajsa i tunneln före oss. Så det blev ett längre avbrott, men då satt Charlie och vilade vid min sida. Dock när vi går in på planen så laddar lillen igång och studsar fram och skäller. Loppet går riktigt bra, och jag är återigen så imponerad över att han alltid sätter alla kontaktfält, trots att vi aldrig tränar på det. Vi gick återigen i mål med NOLL fel och det blev ånyo en 8:e plats och en PINNE till!
 
Hoppklass - Felfritt, 8:e plats av 65 starter, pinne (vår tredje)
Agilityklass - Felfritt, 8:e plats av 65 starter, pinne (vår femte)

Ioch med pinnen i hoppklass så är vi nu uppflyttade till klass 2, så himla coolt!!

2 kommentarer:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!