söndag 12 oktober 2014

Agilitytävling Tångahallen

Igår var jag och Charlie på agilitytävling. Första gången i inomhushall på konstgräs, och första gången vi startar på kvällen! Det var en extrem ljudnivå i hallen, samt väldigt varmt, men Charlie fick ändå vara med i sin bur därinne. Jag har inte hjärta att sätta honom i bilen i flera timmar, då jag vet att han hellre är med mig.

Han hanterade allt runtomkring med guldstjärna i kanten. Vilade fint i buren och taggade till när det var vår tur att gå in på plan.

Först ut var agilityloppet, där han gjorde så många bra saker, men tyvärr klantade jag mig. Vi är redan uppflyttade till klass 2 i agility, så i de loppen försöker jag utmana mig själv. Just därför valde jag att göra ett framförbyte framför balansen - ni vet vad jag hatar det - men jag lyckades inte. Jag stod still i bytet och då tar Charlie egna beslut och tog nästa hinder istället, vilket han gör helt rätt i! Annars klarade han slalomingången som många hade svårt för, jag var helt tyst i slalom och han körde på kanon, han klarade rätt tunnelingång efter platten som även den många hade svårt för och framför allt hans GRYMMA kontaktfält! Jag fattar inte hur han kan göra dom så bra, för vi tränar det aldrig, utan han kör bara balanshinder på tävling. På A-hindret låg jag precis efter honom och han flyger över, när han passerat första halvan skriker jag trampa och han bara sätter ner rumpan och glider ner för att stanna på kontaktfältet. Grymme!!
I andra loppet fungerade starten bra, men efter en lång rak tunnel började en låång raksträcka där nästa hinder var däcket. Jag sprang på och av någon anledning sprang Charlie under däcket. Det har han aldrig gjort förut, så han måste kommit fel, eller så såg han inte. Sånt kan alltid hända och något måste blivit fel för annars skulle han aldrig missat det.

Så trots dubbeldisk denna tävling så var jag så nöjd när vi var klara! Vi har så roligt tillsammans, och Charlie är en fröjd att ha med sig på såna här tillställningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!