måndag 13 oktober 2014

Trivsamma promenader

Att hundarna ska gå bra i koppel är viktigt för mig, då jag vill kunna gå avslappnat och njuta av promenaderna. Charlie har koll på läget, men Tyra har ju såklart fått träna på det sedan hon kom till oss, eftersom ingen hund föds med den kunskapen. Det är Daniel som stått för träningen av båda hundarna, han ligger så rätt i sina energier att det är löjligt! Så med honom går hundarna alltid bra, oavsett vad som händer. 
Jag vill kunna gå med öppen hand och hundarna ska inte dra kopplet ur handen på mig, vilket numera fungerar väl. Skönt och så otroligt trivsamt :) Tyra tränar även på att gå utan koppel, men att ändå gå vid sidan, vilket också fungerar riktigt bra nu. 

Ps. Behöver du hjälp med koppeldragande? Lämna hunden till Daniel vetja, jag lovar att han löser det på fem minuter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!