torsdag 9 oktober 2014

Fjärr - härligt tryck i uppsättandet

Vi småpilllar med lite olika saker just nu jag och Tyra. Bland annat har vi som jag tidigare skrivit börjat med fjärrskiften. Just nu håller vi på med sitt-ligg, där fokus ligger på att få till snabba, stabila skiften.

Från sitt → ligg vill jag att hon slänger sig ner på armbågarna, samtidigt som baken är still. Från ligg  sitt vill jag att hon sätter sig upp i ett svep, och inte klättrar med frambenen, samtidigt som baken är still även här. Sedan ska hon även sätta sig upp ordentligt, och inte halvsitta.

Jag står precis framför henne och använder mig av höger hand. Till ligg behöver hon inget handtecken, men upp till sitt behövs det, och jag kommer framöver använda mig av höger hand - medan vänster används till stå.


Min lilla fantastiska prinsessa har förstått dom här kriterierna på nolltid. Hon har fått ett härligt tryck i uppsättandet och hon har snygga lägganden där hon kastar sig ner. Att hon sedan har precis rätt aktivitetsnivå - taggad men fokuserad - gör inte saken sämre!

5 kommentarer:

  1. Supersnyggt!!!! Jag (med betong på "jag") skulle akta mig för att klicka för den gången som du ger klick för först. Även om hon flyttar fram så rör hon baktassarna lite, och jag tror att om dem ska första "låsta baktassar"-principen så ska de vara helt frysta :) men det är ju bara en tanke jag har :)
    Härligt att se er två! Så duktiga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Jag brukar inte belöna henne för uppsättanden där rumpan lättar, men då jag felat henne på uppsättandet innan så tog hon i för kung och fosterland på det andra, vilket gjorde att rumpan lättade lite uppåt (men inte framåt) och då belönades hon för attityden! Men du har helt rätt, annars får hon inte belöning för sånt :)

      Radera
  2. Menar så klart "även om hon INTE* flyttar fram så....." :)

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!