tisdag 2 oktober 2012

Rekordtid

Hundrastaren som kommer varje dag är dyr som attan, men i min värld är det värt varenda krona. När jag kommer hem från jobbet blir jag ibland mött i dörren, och ibland ligger han lugnt kvar i sängen och verkar tycka att jag stör hans skönhetssömn! Att veta att han fått en timmes promenad mitt på dagen är otroligt skönt för mitt samvete.

Men trots långpromenad på morgonen och mitt på dagen, så räcker det ju inte. När jag kommer hem från jobbet så blir det ALLTID aktivering av den lille.  I ärlighetens namn är det inte bara för Charlies skull, det är även väldigt skönt för min del att få komma ut och röra på kroppen och att göra något roligt tillsammans med min bästis.

Idag har vi kört på löpträning, och jag njöt för första gången av att plåga min kropp. Ni som känner mig, vet att det är ett stort steg, då jag hela mitt liv hatat att springa. Vi slog tidsrekord och det beror nog främst på de två killarna som svischade förbi oss, och tävlingsmänniskan i både mig och hund väcktes. Vi skulle fan hänga med, och trots att jag sprang på så gott jag kunde så kunde vi inte hänga på i deras hiskeliga tempo, men rekordet rök iallafall :)
Här sätter han sig alltid medan jag hämtar andan och stretchar innan vi går in. 

Nu ska Charlie få lite massage och sedan väntar vi på husse som ska stå för matlagningen idag. LYX! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!