söndag 19 oktober 2014

LP1 BlåGul´s Guldkälla

Vi var på besök hos mamma och pappa under helgen, och passade samtidigt på att klämma in en lydnadstävling i Forshaga. Det var samling vid 10 och vi började med platsliggning. Tyra låg superfint, lätt den bästa platsen hittills. Dock blev det DK på både läggandet och uppsättandet.

Sedan hade vi en lååång vänta, närmare bestämt 4 timmar. Som tur var har jag gått kurs för Åsa på GMBK och fått bra tips om vad som inte ska få påverka tankarna negativt, så det gick ändå bra. När jag värmt upp Tyra för start och var redo att gå in fick jag även veta att de lagt in en extra paus på 10 min... Perfekt träning för psyket, och jag tog det med ett leende.

Den långa ingången på planen var grym, men sedan började själva lydnadsprogrammet inget vidare. Först linförigheten som lätt var det sämsta vi gjort! Lilla sessan nosade och var allmänt på en annan planet och sedan nollade vi läggandet då Tyra tittade till på tävlingsledaren precis när jag gav mitt kommando. Sedan gick det kanon och jag är supernöjd med resten!!

Tyra och jag hade en härlig hejjarklack på plats, och när jag vi kom av planen så sa jag att dom kunde åka hem, eftersom vi nollat ett moment så var vi körda. Så hejjarklacken åkte hem medan Daniel stannade kvar med mig till prisutdelningen. Ni kan ju tro att vi blev chockade när det visade sig att vi klarat förstapriset och att vi vann!
Prinsessan med sin stora, fina hejjarklack

Här kommer poängen med domarens kommentarer.

Platsliggning - 8, två liggkommandon, 2 uppkommandon 
Tandvisning - 10 
Linförighet - 8,5, nosar, pendlar, sitter snett, fin språngmarsch 
Läggande - 0 
Inkallning - 10, SNYGGT!!
Ställande - 10, SNYGGT!!
Apportering - 8, rullar 
Hopp - 10, SNYGGT!!
Helhet - 8,5, trevligt ekipage, tänk på utgångsställningarna 
Totalt: 162,5 poäng
Wiiiiieee!! 

Nu blir det först några veckor med lydnadsvila då vi ska köra mest agility, och sedan börjar vi momenten i klass 2. Här kommer filmen från tävlingen för den som vill se. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!