lördag 3 mars 2012

Dagens bästa: Lukta tjejen i baken!

Förmiddagen spenderades på Tjörn där det var lydnadstävlingar i ett kallt ridhus. Kollade när Matilda och Hanna tävlade och det var kul att se båda tjejerna och deras duktiga vovvar. Extra kul att Hanna tog hem klassvinsten samt blev lydnadschampion just idag, grattis igen :)

Va riktigt kul att se olika ekipage ta sig igenom momenten och se hur dommaren dömde. Ska nog försöka hitta någon mer tävling att titta på för det gör mig lite mer avslappnad inför vår egen tävlingsstart.

Charlie var med till tävlingsplasten men fick sitta i bilen då det hade stört de tävlande om man hade en hund med sig upp på läktaren. Men han såg ut att ha det gott i bilen då han satt och spanade på alla vovvar som gick förbi :) Innan vi åkte hem fick han även komma ut och lukta Bacci lite i baken, vilket nog gjorde hans dag!

Nu har jag precis varit ute med den lille och busat på gräsplanen. Körde leken "gå perfekt fotgående så får du bollen" vilket var en mycket uppskattad lek. Jag växlar mellan att gå tävlingsmässigt och att springa runt som en galning. Vi fick en hel del publik och folk i det här området måste tro jag är lite smått galen....

Tog sedan en promenad i skymningen och fy fanken vad fint vi har det här.

Älvsnabben på väg in

Nu ska jag förbereda lite sås och sedan går vi en trappa upp till grannarna där denna lördagskväll ska spenderas! 

4 kommentarer:

  1. Haha! Tur vi är fler som nog klassas för idioter när vi tränar fotgående på varenda snöfria gräsplätt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja, jag brukar undra om folk tittar för att dom tycker det ser lite häftigt ut, eller om dom bara tittar för att dom undrar om jag är dum i huvudet?! :)

      Radera
  2. Tack för supporten igår. Det var superkul att ni kom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det var super kul att se er vinna :)

      Radera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!