måndag 19 mars 2012

Massmördare i reflexväst

När vi var på väg upp till Trysil fick mina föräldrar se prov på min misstänksamhet. Vi har precis kört över gränsen till Norge och vi har inte mött en bil på säkert 40 min, det kändes alltså totalt öde. Helt plötsligt kommer en kvinna i reflexväst ut från en stuga och ställer sig mitt i vägen.

Min ENDA tanke är att nu kommer vi dö. Nu kommer hon stanna oss, råna oss och sedan ha ihjäl oss. Så jag skriker:
- Stanna inte, det är en massmördare!!! Kör pappa, kör!!!!
Vad mamma och pappa svarade kommer jag inte ihåg men det var nåt i stil med att jag skulle ge mig iallafall.

Pappa stannar självklart bilen och då utbrister jag:
- Ja men smart, nu dör vi.

När pappa vevat ner rutan visade det sig att det var tullen som stannat oss, och den blonda lilla tjejen var visst trevlig.

Jag borde nog sluta se på vissa tv-program tror jag!

3 kommentarer:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!