tisdag 16 april 2013

Naturbegåvning när det jobbas, monster vid sidan av!

På dagens agilitykurs har jag lärt mig massor av nya saker - bland annat blindbyte och plockhand -, och tack vare min naturbegåvning till hund, så klarade vi att genomföra allt vi skulle. Att han kan vara så duktig utan någon träning alls är helt otroligt! I agilityn handlar det helt klart BARA om mig, men jag måste säga att även jag var riktigt duktig många gånger :) Sjukt kul att få lära sig hur man ska göra, och se vilken skillnad det blir!
Charlie tyckte såklart det har var skit kul - vad tycker han inte är roligt liksom - och han gick ur hand några gånger. Jag tror inte han har varit så här jobbig sedan vi gick valpkurs... rekord deluxe alltså! Det blev en hel del skygglappar från min sida, då jag inte orkade ta det där och då. När det dock är dags för jobb är han helt med mig, men där emellan hade vi inget teamwork alls. Men det styr vi upp med mina tjejer imorn!

Nu får vi se till att träna lite innan nästa kurs, för det kanske inte går att förlita sig på naturbegåvningen hur länge som helst!

1 kommentar:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!