lördag 16 oktober 2010

Fritt följ med GESTAPO!

Imorse var vi ute i parken och körde lite lydnad! Daniel var med och kommenderade - som självaste GESTAPO - och vi körde igenom både linförighet och fritt följ! Körde även lite andra moment!

Efter lunch åkte vi till OBK för lydnadskursen! Där skulle alla genomföra ett eget valt program och visa upp för dom andra! För oss gick det åt HELVETE!

Charlie låste sig på en annan hund - hans älskade flickän aka Bianca - och jag kunde i princip inte genomföra ett skit... Dom känslorna i mig vid det tillfället hade nog räckt till att skicka Charlie med ett paket till Kina...
Alla andra i kursen visade iallafall upp skit fina program och bäst var flickvännen såklart! Hon ägde!
Vi kom tvärsist och var tvärsämst! Kan säga att tårarna inte var långt borta...

MEN sedan gjorde han en skit fin platsliggning - brevid en löptik - och vi tränade massvis med fritt följ resten av tiden och han gjorde det skit snyggt! Så det finns där men det måste kunna fungera i alla situationer...
Märkte idag att den svåraste störningen var när alla mina kurskamrater stod helt stilla och tittade på oss, Charlie hade mycket lättare att koncentrera sig när dom rörde sig och pratade som vanligt... Vi är lite tvärtom i det mesta tror jag!

Här kommer en filmsnutt från träningen med gestapo imorse:

4 kommentarer:

  1. Han är ju TYDLIG iaf. Snyggt jobbat trots helt vänster om marsch ;)

    SvaraRadera
  2. Haha för roligt asså!! Men håller absolut med Daniel, helt klart ett första pris!!!

    SvaraRadera
  3. Hanna: Finns det inget som heter helt vänster om?!?!
    Hahah jag tror jag dör... hur ska jag kunna tävla!!

    SvaraRadera
  4. Absolut inte, men å andra sidan så får du varierad kommendering ;)

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!