lördag 23 oktober 2010

FILM: Genrep!

Imorse åkte vi ut till OBK för att träna lite! Vi gick till den bortre träningsplanen för att det skulle bli lite nyare miljö än vanligt Jag ville gå igenom alla moment och försöka skapa en större förväntan hos Charlie på varje moment!
Har - med hjälp av Hanna - kommit fram till att en kastande leksak är den belöning han gillar mest, och då också det han jobbar mest för! Så målet med dagen var att belöna rejält och få upp Charlies förväntan!

Vi började med linförigheten och då hade jag inte belönat något innan med leksak - endast belönat kontakt med godis några gånger - och han går helt OK. Efter linförigheten belönas han med kastande leksak och följande kampande. Kör direkt efter ett Fritt Följ och jag tycker man ser en tydlig skillnad i hans motivation. Håller ni med mig?

Alla moment fungerade bra idag, fick lite problem med läggandet. Planen var som en stor swimmingpool - det plaskade om varje steg jag tog - och Charlie ville inte lägga sig ordentligt. Men efter lite gnäll från min sida så gick det bra!

Är väldigt nöjd med vårat genrep och går det så här imorn så kommer jag vara skit nöjd!
Filmade hela passet i ett svep och hamnade på 15 min. Har tagit bort all lek och kvar finns ca 5 min effektiv träning!

4 kommentarer:

  1. Vilken skillnad! Snyggt jobbat båda två! Dagens guldkorn måste ändå vara fotgåendet, med hundstörning. Ska bli jättekul att se er imorgon.

    SvaraRadera
  2. Hanna:
    Ja visst va det skillnad idag!
    Sedan får man ju tänka på att vi var själva där idag - förutom den hunden som gick förbi - och då låste sig iallafall INTE och det är mycket positivt!!!
    Får du bara hjälpa mig att jobba på att kunna belöna så här med andra hundar runtomkring sen...!!

    SvaraRadera
  3. Vad duktiga ni är!

    SvaraRadera
  4. GOOD LUCK!!!!!! Ni kommer äga imorgon ;) tänk på att det är första tävlingen och att ni har oooootoroligt mkt mer framför er!! Ni är bäst hur det än går :)
    Håller tummarna för er!!
    PUSS

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!