söndag 24 oktober 2010

Vi har tävlat!!!

Nu är jag hemma igen efter en hel dag i totalt ÖSregn... 

Dagen började med lottning där jag lyckades dra nr 2! När dom andra hade platsliggning så värmde vi upp (vi avstod platsen). Nerverna var under kontroll och vi gick in på planen!
Så hur gick det då?
Jo, poängmässigt gick det inte så bra - rikigt kass om jag ska vara ärlig :) ... Vi fick för många nollor - hela 4 st på totalt 9 moment - men där vi fick poäng så va dom inte så pjåkiga!
Men trots detta så är jag nöjd!

Målet med tävlingen var:  (skrev upp dessa innan för att inte tillåta mig själv att ändra målen efter att ha sett andra tävlanden)
- att kunna genomföra alla moment utan att han låste sig. Ofokuserad men inte låst!
- att kunna utföra momenten trots den störning som finns. Idag var det bilar, publik, andra hundar på planen, domare i ett tält och ÖSREGN!!! - alltså mycket störningar för oss.  
- att Charlie inte ska sticka. Det hade han inte en tanke på att göra!

Jag är så glad över att vi faktiskt har vågat oss ut på tävlingsbanorna! Och härifrån kan det - förhoppningsvis - bara gå bättre i framtiden! Vi har massor att träna på och det kommer ta lite tid för oss. Men vi kommer inte ge upp förrän LP1 är i hamn - vilket säkerligen komma dröja - men ingenting ska ju vara omöjligt :)



Nu är både jag och hund dötrötta och jag kommer inte göra så mkt mer idag! Charlie ligger i mitt knä och myser och här kommer vi nog stanna resten av dagen!

7 kommentarer:

  1. Du ska vara skitnöjd! Det är ju du, jag, Charlie och Addox som måste ut mer i regnet bara! Hahaha! Ni var kalasduktiga!

    SvaraRadera
  2. Hur kom det sig att ni nollade apporteringen??? Fattar ingenting måste jag säga... så här står det i regelboken "Bedömning:
    Momentet börjar då tävlingsledaren beordrar föraren att hålla apportbocken på lämpligt avstånd framför hundens nos, och är slut då hunden avlämnat föremålet." blev du nollad för att ni flyttade på er?? men då har ju inte momentet börjat! Bra jobbat Linda & Charlie!!

    SvaraRadera
  3. Frida: Haha du har helt rätt - mer ut i regnet :)

    Lena: I protokollet står det: Sitter ej kvar.
    Så jag tolkar det som att det är därför vi får noll!

    SvaraRadera
  4. Såg skitbra ut! Det behövs inte mycket finslip, innan ni sätter en etta, med höga poäng.

    Bra kontakt på linförighet och supersnygg ingång på inkallningen. Vilken skillnad på minder en en vecka!

    Grattis till en lyckad start!

    SvaraRadera
  5. Ok då ska du veta att hade du varit på tävling här i Växjö idag så hade du nog fått iaf en 9:a!! =) lycka till i fortsätta träningen, jag och Inez ska tävla om 3 v så vi laddar nu!!

    SvaraRadera
  6. När man väl gjort första...då kommer suget!
    IDAG kom du/ni över tröskeln!
    Heja på Er!
    Frågan är:
    Var det någon i detta väder som fick bra poäng?

    SvaraRadera
  7. Duktiga ni varit som tävlat!! :D Oavsett hur det går så är man ju massa erfarenheter rikare! Ska bli spännande o se hur det går för er nästa gång. / Anna & Silver

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!