söndag 31 oktober 2010

Om jag vore hund?

Har ni tänkt på vad man begär av sin hund egentligen?

Jag skulle antagligen avlivas rätt fort eftersom att jag reagerar som ett monster om någon tar mig på höfterna - är extremt kittlig där - och kan inte hantera mina känslor då, oavsett om jag verkligen försöker...
Jag skulle bli asirriterad om någon försökte ta min mat, eller tog mina leksaker (ex. datorn) när jag höll på med dom..
Jag skulle vara väldigt lättlärd men bara när jag själv har lust, är grymt egoistisk och gör ofta bara sånt jag själv tycker är kul...
Jag skulle aldrig klara av att endast få mat 2 gånger per dag, jag måste äta ca var trejde-fjärde timme, annars förvandlas jag till en varelse med läskigt kort stubin och även detta skulle garanterat vara en anledning till att ta mig till veterinären för en spruta...
Jag skulle aldrig i livet jobba för en köttbulle, ge mig däremot en kanelbulle och du skulle få se på kontakt!

Jag skulle antagligen inte vara en värst bra hund utan skulle som sagt säkert kallas för aggressiv och egensinnig!

Den här tanken har slagit mig många gånger sedan Charlie kom in i mitt liv!
Han har ett hjärta av guld och han tillåter oss att göra preis vad som helst med honom!
Tur att jag inte blev en hund... :)

2 kommentarer:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!