måndag 21 januari 2013

Arga tankar gav löprundan rekordtid

Löprundan på måndagar börjar bli en stående aktivitet, och idag gick det i ett rekordtempo. Jag har en person som är som en "stalker" efter mig, och påhoppen blir bara grövre och värre. En vän har hjälpt mig, och nu är vi två som åker på detta istället. Det skapar naturligtvis en del frustration, och den gav mig extra bränsle på dagens löprunda!

Jag lyckades alltså hålla rekordtempo och sista biten fick Charlie springa framför mig, han provade att lägga lite tyngd i linan, och då han fick ett "bra killen" så drog han på som attan. Hur kul som helst, och det får nog bli att försöka lära in något kommando som betyder att han ska springa framför mig och lägga på lite tyngd. Nu hade han ju vanligt halsband på sig, så det blev bara en kort bit, men nästa gång blir det garanterat sele på!
Betydligt kallare att springa idag, än det var när bilden togs!

Vill tack alla ni som peppat och stöttat när påhoppen ramlat in! Jag är inte nedgrävd överhuvudtaget för detta. Jag tar inte åt mig av påhoppen alls, men självklart känns det konstigt att vara utsatt för det.

1 kommentar:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!