tisdag 15 januari 2013

Han öppnar inte ens munnen

Både jag och Daniel har kommit igång med löpningen, och vi ser till att inte springa samma dagar. Det gör att Charlie - förhoppningsvis - kommer få minst 4 löpturer i veckan. Idag är det redan dags för nr 2 denna vecka. Jag var ute igår, och idag kör Daniel.
Jag tycker dock Charlie är rätt taskig när han springer med mig. Jag flåsar på rätt bra - läs riktigt bra -, medan han inte ens andas med öppen mun. Hundjäkeln springer hela rundan med STÄNGD mun. Han behöver inte börja flåsa, men det vore ju kul om han iallafall tyckte det var liiite jobbigt, så han i varjefall inte bara andas med näsan. Där får man för att hunden har en sjujäkla kondition!

Daniel håller både ett bättre tempo än mig, och springer längre, så nu håller vi tummarna för att Charlie iallafall fått andas lite med munnen på deras runda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!