söndag 6 januari 2013

En sväng på mässan

Igår var jag och Daniel en sväng på My Dog. Vi tyckte båda det var en besvikelse, så vi var inte där så länge. Men jag hittade iallafall de två saker som stod högst upp på listan: en sax till tassarna och ett back-on-track täcke.
Charlie tyckte väl sådär om täcket den första minuten, men sedan somnade han gott med det. Förhoppningsvis kan det hjälpa till att öka cirkulationen i de något stela ryggmusklerna på den lille. I övrigt på mässan hade jag definitivt hoppats på att hitta lite mer träningsgrejer, men Ebba hade varnat mig innan att utbudet nästan var lika med noll. Så det fick bli en beställning över nätet idag istället!

Nu har vi tagit ännu en långpromenad med den lille och han ligger nu tätt vid min sida och sover. Kikar lite i högra örat och ser att det fortsatt är helt fint. Han behövde ingen antibiotika för öroninflammationen. Har tvättat det varje dag med speciell rengöring, och haft tät kontakt med hud-teamet på Västra Djursjukhuset. Skönt att det löste sig utan att Charlie hade ont, att det kliade och utan att vi behövde börja om med hela allergiutredningen. I veckan ska vi tillbaka till veterinären för nästa steg i utredningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!