tisdag 1 januari 2013

Ska en hund GILLA fyrverkerier?

När klockan närmade sig tolvslaget inatt så började raketerna explodera här utanför. Den normala reaktionen från en hund - antar jag - är att antingen bli rädd, eller att bara inte bry sig. MEN min lille tycker fyrverkerier är HÄFTIGT. Han sitter gärna i köksfönstret och tittar på det fullständiga kriget som pågår utanför. Han är verkligen en på miljonen min lille knäppgök!
Vid tolvslaget stannar jag alltid inne tillsammans med honom, och herregud vad det small och grejjade utanför. Nästan så jag tyckte det var lite obehagligt. Och trots att Charlie tycker det är häftigt och gärna vill kolla på, så vill jag inte riskera att någon smäll ska göra honom rädd. Så vi gick helt sonika in på toaletten, drog på vattnet och tillbringade de första minutrarna av det nya året där inne :)

Senare på kvällen var det någon som smällde av en bomb på våran innegård. Då fick jag ett snabbt ögonkast från den lille, och erbjöd direkt min famn. 2 minuter senare sov han gott i mina armar. Kärlek. Trygghet!
Han hade under kvällen käkat oxfile och julskinka, samt varit ansvarig ledare när vi spelade Twister. Så han fick hjälp av Therese att bli nerbäddad för kvällen, och sedan sov han sig igenom den fortsatta festen. En alldeles perfekt nyårsafton!
Gott Nytt År!


1 kommentar:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!