måndag 7 januari 2013

Igång med fysträningen

Efter två rejäla förkylningar kunde jag idag ÄNTLIGEN ta tag i löpträningen igen. Den är ju absolut inte bara för min skull, utan precis lika mycket för den lilles skull. Med en ny löparjacka - knallrosa - och ett löparbälte - julklapp från Daniel - var jag mer än redo för att trötta ut kroppen. Att Charlie matchade mig med sin knallrosa reflexväst, gjorde oss oslagbara - innan vi började iaf! Bältet var verkligen toppen, då jag vågar inte ha honom lös, eftersom att jag springer i en miljö där det inte passar. När han satt fast i kroppen på mig, behövde jag inte bry mig alls om vad han gjorde. Han tar ansvar för att sköta sitt jobb - och han får möjlighet att visa att han kan ta det -, och avviker inte ett dugg från min sida.
Att springa med honom är verkligen en fröjd!

6 kommentarer:

  1. Tog årets första löptur i morse, jätteskönt ute! och så skönt att komma igång, även om kroppen inte är helt i fas efter magsjukan så är det ändå jätteskönt att röra på sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det skönt att komma igång!! Man mår så gott efteråt :)

      Radera
    2. Men idag talar mina benhinnor om för mig att jag borde åka till löplabbet....kan undra om jag hinner det när jag åker till götet i april ...:P)

      Radera
    3. När jag hållt uppe med träningen, får jag också alltid ont i benhinnorna. Men det brukar alltid ge med sig efter några löpturer :) Men en sväng till löplabbet är ju aldrig fel!!

      Radera
  2. Hej! Tänkte bara säga att jag tycker din blogg är superbra! Läser den varje dag och får inspiration. Har själv en liten Welsh springer spaniel valp på 4 månader:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jätte mycket :)
      Har svarat dig på din blogg också!

      Radera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!