söndag 17 februari 2013

Sen efteranmälning gav FÖRSTA PRIS!

Skickade igår morse ett sms till Vara-Grästorps Brukshundsklubb med frågan om det gick bra att efteranmäla till klass 2. Fick ett trevligt telefonsamtal med domaren, som tyckte att han kunde väl stå kvar i 10 minuter extra för min skull. Ingen är mer tacksam än jag, för idag gick det vår väg.

Charlie var som en atombomb inne på planen, och om han brukar vara taggad, så var han det gånger tio idag. Han fick till och med ett litet grisryck inne på planen, och när jag ropade på honom gör han en tvärvändning, vilket resulterar i en volt och han får huvudet totalt nerkört i sågspånet. Han bjöd på en riktigt show hela programmet igenom, då han på de flesta moment satsade med livet som insats.



Platsliggning - 8, sätter sig tidigt 
Fritt följ - 9,5, VP
Läggande under gång - 10, Mycket bra! 
Inkallning - 9,5, gnäller 
Sändande med ställande - 10, Mycket bra! 
Apportering - 7, upptag, DK, tempo in.
Fritt hopp över hinder - 7, skall, islag 
Fjärr - 9, gnäller 
Helhet - 9, Kan bli mycket bra!



Att han var tyst på platsliggningen är en rejält stor vinst. Jag är också väldigt nöjd med fria följet, han höll ihop och visade hur fint han kan gå. Endast en miss efter en vänster sväng då han blev lite osäker - jag svängde inte på det sättet jag ska - och hamnade efter i två steg, annars var det felfritt. Rutan var även den klockren - med rejält startsprut i sågspånet...! Lite ljud på några ställen, men det går helt åt rätt håll. Speciellt då jag var beredd på mer ljud, eftersom han var så extremt taggad och jag var nervös, så trots lite ljud på 3 moment är jag väldigt nöjd.

Dagens bästa var helt klart KÄNSLAN. Han fullkomligt älskar detta, och att se honom utföra alla moment med sådan glädje är så kul. Han vill samarbeta, och han lyssnar på vad jag säger. Samtidigt måste han definitivt ner i aktivitetsnivå framöver - för att inga små ljud ska pysa ut- även om det är sjukt kul att se han på hans raka ben, där han satsar järnet.
Totalt blev det 174,5 poäng och en 3:dje placering. Jag stannade till på första bästa Mc´Donk och Charlie fick en cheeseburgare som belöning. Det här ska vi fira ikväll kan jag lova!!!

33 kommentarer:

  1. helhet 9 kan bli bra ? ;)
    Mona

    SvaraRadera
  2. FY FAN vad ni är BÄST!!!! Stort grattis till finaste er <3

    SvaraRadera
  3. Jätteroligt! Då är det klass 3 nästa ...:D
    Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en riktigt dröm att faktiskt få tillåtelse att tävla trean :)
      Tack!

      Radera
  4. SÅ SJUKT BRA ÄR NI!!! fick gåshud av att läsa, hjälp vad ni förtjänade det här! Stort grattis bästa Linda och Charlie! <3

    Debuterar vi trean tillsammans till våren? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3
      Om vi hinner redan till våren vet jag inte, men vi ska helt klart börja lära in nya moment :D

      Radera
  5. Svar
    1. Tack! Jaa verkligen hur kul som helst :)

      Radera
  6. Jag har precis skaffat valp och i samma veva börjat följa din blogg! Ni är så inspirerande! Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad kul att vi kan inspirera lite :)
      Vad kul med valp, ska bli kul att följa din blogg!

      Radera
  7. Ni var verkligen GRYMT duktiga :) Sällan man ser ett så härligt ekipage med sån grym teamkänsla och glädje! Jag blev mäkta imponerad av att se er tävla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, jag blir så himla glad när jag läser din kommentar :)

      Radera
  8. Grattis ! Vi tävlade i samma klass och vi kom på 4:e, Wilma och jag.
    Jättebra jobbat, jättekul att se er. :)

    SvaraRadera
  9. Inte oväntat direkt ;)

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam och grattis igen!

    SvaraRadera
  10. Åh va härligt!! Grattis!! Underbar känsla :))

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  12. Vad roligt för er!! Duktiga ni är. GRATTIS :D Bättre sent än aldrig.. :P

    Anna Modig Olssob, www.fyrbenta.blogg.se

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!