onsdag 25 juni 2014

Behandling x 2 hos ProBono K9

När Charlie placerade sig så fint på Nationalhoppet hade vi turen att ett presentkort hos SusanneProBonoK9 fanns bland priserna. Igår var det då dags för att utnyttja detta och samtidigt hade jag bokat in Tyra för en genomgång. Susanne har jag känt sedan några år då vi träffades på ett welshläger och på senare tid har hon blivit fysioterapeut för Agilitylandslaget samt att jag hört väldigt mycket gott om henne från andra, så jag var så nyfiken på att få komma dit! Att det är 8 mil tur och retur behöver vi inte tänka på kanske... ;)

Tyra fick börja och där tittade Susanne på hur hon rörde sig (något marktrång bak) men annars fint. Hon fick sedan massage och det fanns inte mycket att släppa på. Det fanns lite spänningar vid skulderbladet och Tyra NJÖT när hon fick det masserat. En valp i mycket god kondition med fina muskler löd domen :) Vi fick lite tips på övningar vi ska fortsätta med för att fortsätta bygga upp kroppen inför framtiden.
När det var dags för Charlie så behövde Susanne knappt ta i honom innan hon visste vad som behövde göras. Jag ska inte gå igenom allt som hände under den dryga timmen, men jag kan säga att det var så HÄFTIGT! Han är fint musklad och i fint hull (vilket innebär att han absolut inte bär på några trivselkilon!). Charlie har som bekant stora problem med stelhet, men jag är helt säker på att Susanne kommer få ordning på detta. Igår fick han först behandling med ultraljud och sedan massage. 
Charlie ger en puss och tackar för hjälpen

Nu ska vi köra behandling på Charlie och jag vågar knappt tro det, men vi kommer nog få ordning på muskelbesvären. UNDERBART! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!