måndag 23 juni 2014

Filmtajm - Slalomträning

På senaste tävlingarna har vi fått en 5:a på slalom in emellan. Inte värst konstigt eftersom jag lärde Charlie slalom + ingångar för typ 3 år sedan, och sedan har vi aldrig tränat på det. Så nu tänkte jag att det skulle bli ändring på det. Utmanade honom idag, och han överraskade rejält med att bara "fela" en gång under två pass! På filmen ser ni svårigheter i ordningen:
1. Jag springer före
2. Bakombyte (enda där han fick svårt en gång)
3. Blindbyte under slalom
4. Han får köra hela slalomet själv och jag står kvar



Tyra har också fått börja med sin slalomträning och där kör vi just nu med två portar som inte riktigt står en på rak linje. Vi har kört tre pass innan, där vi började med en port och sedan har jag kört med två med mer avstånd. Idag stod de lite tätare och på en lite rakare linje. Hon tycker det är så sjukt kul så hon blir extremt snabb i både tanke och ben. Filmen är från hennes tredje korta pass idag och då är hon mer i en aktivitetsnivå där hon verkligen lär sig något!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!