lördag 8 november 2014

Att svänga, något vi börjar bli bättre på

Fokus inom agilityn för mig och Charlie det senaste har varit framförbyten och att överlag kunna svänga bättre. Det är fortfarande en lång bit kvar, men herregud vilken skillnad vi fått till! Körde ett pass i trädgården igår och då min mobil hade väldigt dåligt batteri fick jag bara med en av de första rundorna. Jag måste definitivt börja filma mig själv mer. På filmen syns tydligt vilka fina framsteg Charlie gjort, och det syns också vart jag gör fel...

Framförbytet i mitten av banan är så bra! Lägg därtill att jag är lååångt efter och inte visar honom förrän han är luften, och ändå kan han göra en sådan snäv sväng samt att han rundar mig inför nästa hinder då jag står lite felplacerad. För att vara Charlie är det otroligt bra gjort :)



Synd att mobilen inte höll för att filma fler av rundorna, för min känsla är att vi satte det ännu bättre. Men så himla kul att se vilken skillnad den senaste träningen gjort på både fart och svängar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!