tisdag 11 november 2014

Detaljpillet har börjat

Har i lydnaden med Tyra börjat pilla lite på positionen i fotgåendet. Hittills har jag främst belönat attityd och byggt upp en positiv känsla att ha som grund i fotgåendet. Hon har haft en helt okej position automatiskt som jag medvetet valt att inte ändra på, förrän nu.

Jag vill att hon ska hålla sig en liten bit längre bak än hon gör idag. Satte på filmkameran - men mitt batteri dog idag med så det blev inte mycket filmat - men där fick jag bekräftat att min känsla varit rätt. Positionen är inte dålig från början, men med en liten justering blir den grym :)

När vi tränar säger jag till henne när hon är för långt fram och visar henne vad jag vill, sedan får hon belöningen bakåt ifrån mig. Det gick ganska snabbt för henne att förstå vad jag var ute efter, och när jag säger till henne att hon gör fel så rättar hon in sig i en jätte fin position. Dock åker hon fram igen, men med lite träning tror jag detta kommer bli kanon.

 
Kul att vi har tagit fotgåendet ett steg längre, och kul att få fundera på hur man vill ha det och vad man ska göra för att nå dit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!