söndag 4 januari 2015

AGILITY - Boken som styr upp träningen

Fick boken "Agility - Grunden är grunden" i julklapp, och herregud vilken bra bok! Den innehåller bara kombinationer, samt tips på vilka handlingsalternativ man ska träna på. Det är väldigt lätt att få idétorka, så den här boken är ett välkommet tillskott. De allra flesta kombinationer innehåller inte mer än 5 hinder och en tunnel, vilket är toppen för mig, eftersom det är det antal jag har hemma i trädgården.

I början av boken så visas hur man grundtränar med hjälp av bara två hinder. Hindren står på samma sätt hela tiden och sedan ska man testa olika svängar. Charlie och jag körde igenom en del av dom under vårt första pass idag - hundarna fick två pass var på förmiddagen - och sådan här grundträning är ju super att träna på.

 
 
Alla dessa svängar har vi gjort förut, men inte utplockade så här, så att man bara tränar på det. Skönt att få nöta lite hur jag ska göra, för man ser ju när det går fel, att jag varit otydlig med vart vi ska. Målet blir nog nu att vi ska ta oss igenom hela boken, då har vi alltid nya saker att träna på! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!