måndag 6 februari 2012

Knäppa Daniel

Vi tog som vanligt en promenad när Daniel kommit hem från jobbet. Idag gick vi bort till en av Daniels kompisar - Ian - som glömt sin bilnyckel här. Så vi tänkte att ska vi ändå ut och gå så kan vi ju gå hem till honom och lämna nyckeln. Ian var inte hemma så vi skulle bara lägga den i brevlådan. Daniel går in i lägenhetshuset och lägger en nyckel i brevinkastet på Ians dörr. Bara det att skicka in FEL nyckel. Han skickade min bilnyckel genom dörren och stod med Ians bilnyckel i jackfickan.

Kan ni tro att vi skrattade. Herregud! Så istället för att lösa problemet - som var tanken - så skaffade vi oss ett till! Ian har iallafall fått tillbaka sin nyckel, men nu har han våran. Tur att jag har en extra nyckel till mitt smultron så jag tar mig till jobbet imorgon :)


Vi fick oss iallfall en härlig promenad som tog drygt en timme.
Nu har vi ätit och resten av kvällen blir i soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!