måndag 20 februari 2012

Träning på klubben

Började träningspasset med kontaktfältsträning på balansbommen. På vägen upp börjar det fungera trots att jag springer på, men på vägen ner måste vi träna mer då han behöver mycket hjälp fortfarande.

Träningsplanen var plogad och fin men den var ändå riktigt sunkig pga vatten. Då jag inte vill ta fajten med min hund då han hatar att gå på vått underlag förflyttade vi oss upp till parkeringen och körde lydnaden där istället.

Linförigheten låg i fokus och jag tycker att han går bättre. Han har en mer jämn position och vet vad han ska göra. Sedan är det inte alltid han jobbar för göra det han ska och då behöver han en påminnelse iform av ett "nej" för att börja anstränga sig. Det är fortfarande långt ifrån det perfekta fotgåendet men vi har väl iallafall höjt oss med 1 poäng :) Problemet ligger fortfarande i att orka hålla fokus. Dock körde vi en linförighet på ca 2,5 min och att han orkar det är fina framsteg. Sedan har vi alldeles för många blicksläpp så det får vi träna vidare på.

Dagens bästa var att vändningarna på stället var snygga. Vi har jobbat mycket med halter åt olika håll och det är stor skillnad på dessa nu.



Nu blir det att nanna kudden för mina ögon går seriöst i kors!

1 kommentar:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!