tisdag 7 februari 2012

Spring i benen som ger dåligt samvete

Ibland känns det som att det enda jag gör är att promenera! Vi bor i lägenhet och hunden kan inte gå ut på egen hand. Jag är alltid väldigt noggrann med att Charlie ska få komma ut ordentligt, men trots att jag går ca 1 mil per dag så känner jag mig inte riktigt nöjd.

Att gå 1 mil per dag för Charlie är ingenting. Det är inget han blir trött av. Dock får han vara ute och när man bor så här så får det liksom vara poängen med allt traskande. Tyvärr kan han inte gå lös och springa runt hur han vill, för det är stora bilvägar överallt.

Vi försöker verkligen aktivera honom så mycket vi kan, men ibland får jag ändå dåligt samvete. Charlie mår BÄST av att få springa. Han fullkomligt älskar att bara springa :) För att lösa det på enkelt vis så går jag ibland bort till gräsplan och bara kastar boll med honom. Ingen aktivering som är känd för att vara bra för vovven, men Charlie får springa som en tok och han älskar det. Man ser hur han lyser upp och får han bara göra några rädor i hans speed så tömmer han sig på den där extrema energin.

Idag började vi morgonen med en långis. Tio minusgrader här idag, men vindstilla och sol så det var riktigt gött. Fick två småhundar i röven också, inget ovanligt hände med andra ord. Sedan gick vi bort till gräsplan och kastade boll en stund. Charlie studsade som en kanin och lyckan sprutade ur öronen på honom.

Är du klar snart så jag får springa mer?

Tror den lille är rätt nöjd med livet iallafall :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!