onsdag 22 februari 2012

Våga vägra vara sjuk...

... eller nåt i den stilen, för det går ju liksom inte..!

Influensa A har härjat på jobbet under en lång tid nu, både bland personal och patienter. Jag har hittills klarat mig klanderfritt från detta, MEN nu verkar det vara min tur. Började känna mig frusen på jobbet igår kväll och huvudet kändes tungt. Proppade i min piller innan jag la mig men det verkade hjälpa föga.

Vaknade imorse med skit ont i halsen, extrem trötthet och enligt Daniel va jag riktigt varm i pannan. SKIT OCKSÅ! Min normala 4 dagars vecka har ju tyvärr ändrats till en 6 dagars-vecka. Så nu kan jag ju inte sjukskriva mig. Jag vill verkligen inte sjukskriva mig heller. Så idag blir det till att kämpa.

Sedan är jag ledig imorgon och då kan jag kurera mig så jag är laddad för att jobba 4 dagar till sen. Fick byta dagens dagpass till ett kvällspass då det fattades folk. Våra UNDERBARA grannar ställer och upp och tar hand om Charlie i em då Daniel kommer hem lika sent som jag.


Vad skulle vi göra utan er godingar? 

2 kommentarer:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!