tisdag 28 februari 2012

Rätt sax får bort pälsen gratis

Idag är en sån där fixar dag. Tvättmaskinen går på högvarv och jag har donat med det mesta här hemma. Även Charlie har fått sig en rejäl omgång. Eller ska vi säga Charlies päls har fått sig en rejäl omgång :)

Jag har köpt mig en ny sax - Eicker - för ett tag sedan. Fick tips på fejjan av en welsh-kompis då en kille sålde dom på blocket. Så för fjuttiga 200 kr blev denna grymma sax min. Stor skillnad mot min gamla skit sax. Med denna är det en ren fröjd att fixa frillen på vovven!

Charlie var väl mindre nöjd. Han är ju tvungen att stå upp och att stå still under en längre tid vilket han tycker är dötråkigt. Han spelade död ett antal gånger idag. Han faller alltså ihop som ett korthus och lägger sig på sidan. Mammas tok.



Då jag tidigare lämnat in honom ca 4 ggr per år så har jag i och med min nya sax - nu gör jag jobbet lika bra själv - tjänat hela 2800 kr per år!! DE NI!

Sedan kan jag tänka mig att alla welsh-människor som läser detta får kaffet i fel strupe. Herregud vad har hon gjort med pälsen?! Men då kan jag informera om att Charlie är en kort-klippt stilig welsh-herre och han har en matte som tycker det är väldigt praktiskt med kort päls för då drar man inte in lika mycket smuts. Och smuts är ingen favorit här hemma. Personligen tycker jag han är SKIT SNYGG så här!

Charlie trivs också i sin frisyr. Lera och smuts är inget han föredrar. Han bevisade det på vår promenad precis. Istället för att gå på gräsmattan går han på den lilla gången av asfalt där det är torrt. Att vara blöt hatar han, han fryser som fan då, trots att det är plus grader ute.


Sådan matte, sådan hund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!