lördag 21 juli 2012

Finns inget bättre ord än paradiset

Igår var vi hos Viktoria med familj ute i Ryr. Vi fick god mat, kollade på Macken, spelade kubb och avslutade kvällen med ett maraton av Solsidan!

Vi sov i deras gäststuga, men Charlie bestämde sig för att vara uppe precis hela natten, så den goda sömnen uteblev. Daniel gick ut och fiskade vid 5-tiden och tog det lilla monstret med sig, och då slocknade jag gott för en liten stund!

Imorse åkte vi vidare mot destination Paradiset. Vädret har varit toppen med strålande sol, och vi har haft en helt fantastisk dag. Jag har mest solat och hejjat på Daniel. Han har paddlat kajak och vindsurfat i flera timmar. Att vindsurfa var inte det lättaste visade det sig. Men Kerstin, Lennart och Anna kom förbi och Lennart kunde ge Daniel en del tips. Dock kunde han bara surfa i medvind, vilket idag innebar att han bara kunde åka utåt. Så när han plaskat riktigt länge långt därute i vattnet, tog jag och Lennart den lilla båten och hämtade i honom. Sedan fick Lennart surfa lite och visa hur det ska gå till :)

Sedan kom lillebror på besök och vi firade att han fyllt år med lite paket. När han åkt tillbaka till stan lagade vi lite smårätter till middag.

Kvällen avslutades med en fisketur i den lilla ekan. Jag körde, men motorn la av och jag trodde på bensinstopp. Så jag fick mig ett rejält träningspass då jag fick använda årorna istället. Daniel fiskade men ingen fiskelycka idag! När vi kom tillbaka till land visade det sig att vi visst hade bensin, och jag hade nog bara kommit av off-knappen på motorn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!