tisdag 3 juli 2012

Vill inte ha grannen i knät

Igår kväll tog vi oss en två timmars road-trip runt i Torslanda för att kolla hur de olika områdena verkar. Drömmen om ett hus är stor, men det kommer inte bli lätt att hitta något, och just därför har vi redan nu börjat kika runt lite. Det kommer nog ta några år innan det rätta dyker upp, men det gäller ju att vara på hugget om det dyker upp tidigare!

Vi kommer att prioritera läget när vi letar hus. För läget går inte att ändra på! Dock kan man alltid med tiden ändra på huset. Vi har fått många tips på områden som andra tycker är så himla BRA. Men deras uppfattning om bra, är inte samma som jag har. Jag vill inte bo med grannen i knät. Tomterna ligger nåt så otroligt tätt och man har ingen space överhuvudtaget. Husen ligger liksom inte ens på rad, utan man bor zick-zack för att knö in så många hus som möjlig på så liten yta det går! Jag vill bo på ett annat sätt - och även Daniel - och därför måste vi åka runt och leta för att sjävla få se hur det ser ut. Jag vill helst bo på landet med en stor trädgård och skogen som granne. MEN samtidig ska det inte vara mitt i bushen. Men vi kan absolut tänka oss att bo i ett villa område, om man bara har skogen nära och att man har en stor tomt. Ni förstår att vi kommer få leta länge va?!


Med Hemnets nya app var det jätte roligt att åka runt och leta efter hus. Vi åkte och tittade på hus som egentligen inte var så intressanta, men man fick ett område att kolla in, och det var poängen. Nästa gång blir Härrydas tur att bli inkollat!

När vi kom hem tittade vi på Lotta på Liseberg som jag spelat in. Jag sjöng för full hals, speciellt när mina gamla idoler Arvingarna drog igång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!