måndag 9 juli 2012

Köpenhamn i bilder

Vi har haft en helt underbar helg, jag och min bästa Daniel. Vi har mest strosat runt hela helgen, utan stress, måsten eller rastlöshet. Så himla skönt när man slappnar av så där totalt och verkligen kan njuta i nuet. Vi gjorde det som föll oss in och allt var bara hur mysigt och roligt som helst.

Redo att lämna Malmö

Framme i Köpenhamn. Vi bodde på hotellet med tornet precis bakom mig, som var gör fint!

Gick ner till Nyhavn för lite lunch

Fortsatte ut i hamnen och tittade på ett tyskt krigsfartyg

Snubblade in på utställning i sand. Var hur coolt som helst!

Man fick följa utvecklingen av liv på jorden, och det var många gånger svårt att förstå att detta var gjort utav sand!

Kollade in slottet

Kikade in i en kyrka

Åt en pannkaka :)

Fick fruktansvärt ont i våra fötter, så det blev fötterna-upp-på-väggen en stund för att få tillbaka lite blod till hjärnan.

På kvällen åt vi en god middag, och envisades med att sitta ute trots regn och lite kyla

Senare på kvällen gick vi tillbaka ner i Nyhavn för att hänga på uteservering

Där intog vi även dessert

Söndagen ägnade vi åt att gå runt inne på Tivoli. Då fick vi även rejält mycket bättre väder, vilket var strålande sol från en klarblå himmel. Hur varmt som helst och betydligt bättre än ihärdigt regnande.

Inne på Tivoli

En liten bit av karusellen som Daniel åkte

Daniel vann pilskjutningen, men min häst vann galopptävlingen!

Luftgevär

Betalade 50 spänn för att få se när de matade fiskarna i akvariet. Vi trodde det skulle vara skit stort och häftigt. Det var pyttelitet, dock med extremt mycket fiskar, och inte ett dugg coolt. :O

Avslutade dagen med mat och ännu lite vin.

En helt underbar helg som har gett välbehövlig energi. Att veta att man ska jobba hela sommaren nu när folk börjar med sina semestrar, var lite värre än jag trodde. Men nu har jag ju den här resan jag kan leva på ett tag framöver :) 

3 kommentarer:

  1. Åh ser helt underbart ut! Vad ressugen jag blev!

    Den efterrätten had ejag gärna smakat på,.. :)

    SvaraRadera
  2. Jag blir såååå sugen på semester nu. Snart har vi i alla fall några dagar att se fram emot :)

    SvaraRadera
  3. Hej Linda,
    Vilka fina bilder från Köpenhamn, väcker verkligen reslusten!
    Också härligt att höra att ni hade en underbar helg:)

    Vad hette hotellet ni bodde på? Har du något "Missa-inte-detta-tips" i Köpenhamn?

    Mvh VisitDenmark

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!