tisdag 17 juli 2012

Simträning och laserbehandling

För att få ihop de fem gångerna på vårat simkörkort fick vi idag åka till Hundpoolarn i Kungsbacka, som är Belindas egna ställe. Charlie fick simma varierat i thigta åttor, små cirklar och stora cirklar under två omgångar - jag missade hur långa dom var idag. Han blev riktigt trött på slutet - vilket är på filmen - och då tappar han simtekniken, vilket innebär att han släpper ner rumpan. Speciellt de thigta åttorna verkar riktigt bra för Charlies kropp, men det konstiga är att han har mycket lättare att svänga åt vänster än åt höger. Annars är det ju alltid tvärtom. Så där blev vi väldigt förvånade idag!

Jag är ju ganska upptagen när Charlie simmar, så det är inte så lätt att filma samtidigt. Men jag lyckades få några sekunder på film medans han simmade efter en leksak :)

Efter avslutande dusch fick Charlie en laserbehandling under tassarna, mellan trampdynorna. Han har senaste tiden varit på tassarna väldigt mycket - bitit och slickat - och har varit rätt röd i huden där. När vi var i Halmstad ordnade Hanna så vi fick en tid på Halmstads Hundsim - hos Anna - och hon gav honom laserbehandling. Efter det har han inte rört tassarna en ENDA gång. Hur häftigt som helst! Idag såg tassarna riktigt fina ut, men jag ville ändå att han skulle få en behandling till så att han blir helt bra. Laserbehandling fungerar verkligen iallafall, och det är bra att veta i framtiden!
Nu ska jag ut och träna intervaller upp för berget, pust å stön! 

1 kommentar:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!