lördag 16 augusti 2014

En dag med fem fel

Idag gick jag och Charlie upp i ottan och åkte till Kungsbacka BK för agilitytävling. Började med agilityklass, och eftersom vi redan är klara för uppflytt där så valde jag ett blindbyte efter gungan för att testa. Det var inte så super bra. Jag hann inte som jag tänkt och jag tittade inte vart jag sprang, så jag blockerade ingången på tunneln som kom efter, så Charlie blev tvingad att springa på sidan - fem fel. Resten av loppet gick klockrent! 
Hopploppet hade en start som var upplagd för STORA svängar för vår del. Jag försökte tighta till det, men lyckades inte särskilt bra med det. Vi klarade dock loppet riktigt bra, men tyvärr fick vi med oss en rivning så det blev fem fel. Första gången Charlie river på tävling, men någon gång ska ju alltid vara den första :) 

Super nöjd med min underbara hund idag. Vi hade en sådan mysig förmiddag tillsammans! Att det inte blev pinne idag berodde endast på fjuttiga misstag, och överlag så känns han väldigt stabil på agilitybanan just nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!