söndag 24 augusti 2014

Film - Prinsessans tävlingsdebut

Så kul att vi genomfört vår första tävling tillsammans! Målet var att Tyra skulle få uppleva tävlingssituationen och att hon skulle få uppleva mig när jag är nervös. Jag kommer alltid vara lite nervös inför tävling och jag ville att hon skulle få en bra känsla, trots att jag kanske inte är som vanligt. Hade förberett hur jag skulle agera och jag är jätte stolt över hur jag förde henne över banan. Jag stöttade henne på många ställen och jag belönade henne mycket mellan momenten.

Hon gör alla moment utan stora missar, det är bara små saker som alla avdrag gäller, och man ska ju alltid ha nått att förbättra! Men bäst är helt klart hennes attityd. Hon var inte lika taggad som hon brukar, men hon har bra fokus trots alla störningar - hon fick applåder efter varje moment och det var ju nått helt nytt! 

Jag var så nöjd när jag gick av planen och jublade högt hela vägen, och när min hejjarklack - Daniel, hans föräldrar och mina föräldrar - berättar att vi fått första pris så blev jag så glad och chockad, och det fångades på bild :)

Platsliggning 9 - nosar 
Tandvisning 10 
Linförighet 8 - dk, långsamt sättande 
Läggande 9 - ngt långsamt 
Inkallning 9,5
Ställande 10 
Apportering 8 - lite tugg 
Hopp över hinder 10 
Helhetsintryck 9 - bra jobbat! 
Totalt: 182 poäng, första pris

På platsliggningen hamnade vi i första gruppen där Tyra låg med två hundar på varje sida om sig. Hon brydde sig inget om dem alls, men hon nosade lite någonstans i mitten. Tandvisningen var nemas problemas, hon satt kvar vid min sida och domaren kunde nog kollat ner i halsen om han önskat. Resten av programmet finns på film, så här kommer den:


Nu ska vi njuta ordentligt :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!