söndag 29 mars 2015

Kommendera - fokusera

Träningen på ökat fokus, trots att det händer lite saker runt om, har fortsatt. Igår kväll - innan det blev för mörkt - följde pappa med mig ut för att hjälpa till lite - mamma höll Charlie sällskap inne. Vi började med att stå stilla i fotposition medan pappa sa "kommendera" och andra fraser som förekommer under fotgåendet. Det har gått stort framåt och det var inte många gånger Tyra tappade fokus. Vi körde även samma koncept medan jag gick, då lyssnade jag dock inte på vad pappa sa, utan körde eget race, men det vet ju inte prinsessan :)
Näst på tur var inkallningen och det var den som var svårast. Så fort pappa sa nått så kollade Tyra dit - inte så farligt egentligen - men grejjen är att hon är för seg på att återfå fokus på mig. Så där jobbade jag ett tag med att ge henne felkommando så fort hon kollade bort, pappa sa på nytt, jag gav felkommando och så fick vi hålla på ett tag. Tyra förstod inte och reste sig, men jag gick bara lugnt tillbaka och satte henne och vi fortsatte. Tillslut trillade polletten ner och hon förstod VAD det var jag var ute efter. Jackpottbelöning iform av kamp - som är favoriten - och tema fokus får fortsätta nästa pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!