tisdag 10 juli 2012

Den lille är hemma igen. Förnedrande pungdragning. Båttur under svarta moln!

Igår åkte jag till Mellerud, där mötte jag upp Pappa vid golfbanan, och så även min älskade lille. Han blev helt hysterisk och helt överlycklig över att få träffa sin matte igen. Behöver jag säga att känslorna var ömesidiga?


Charlie har berättat att han haft en toppen semester, men att det som alltid, är skönt att komma hem till sin egna säng. Men tack mamma och pappa för att ni tar så bra hand om den lille!!

Efter att han sovit någon timme, det gör han alltid när han varit borta, så var det slut på det roliga och han hamnade på trimbordet. Min maskin - ullared för 129 kr - är faktiskt jätte bra. Igår rakade jag honom mellan bakbenen, då det blir så tätt med all päls där och det gör att han kliar sig mycket. Han har även fått svamp under tassarna - nåt som alltid kommer på sommaren - så vi rakade ur under tassarna också. Sedan fick resten av kroppen sig en liten finputsning! Nu tycker han inte längre att maskinen är obehaglig, utan jag får göra precis vad jag vill på honom. Igår fick han bland annat stå på ett bakben medans jag drog pungen åt ena hållet för att komma åt. Totalt förnedrande tyckte Charlie, men stilla stod han och han blir så nöjd när han får höra att han är duktig!

På kvällen siktade vi sedan in oss på en båttur. Vi har gjort det flera kvällar senaste tiden, men vädret har alltid satt stopp för det. Så igår bestämde vi oss för att åka ut oavsett. Medans killarna fixade matsäck och gick ner och grejjade med båten svidade jag om till träningskläder. Gick bort till Sörhallsberget och körde intervaller uppför. Skit jobbigt och jag trodde lungorna skulle spräckas på mig. Men skönt att få bli helt slut. Skyndade mig sedan hem och ner till grabbarna i båten. Vädret såg bra ut till en början, men bara vi kommit ut från hamninloppet, så inser vi att det här kanske inte var en sån JÄTTE bra idé, då de svarta molnen bara kom närmare och närmare :)

Kaptenen på sin favoritplats, här kan man sniffa ut över havet!

Äggmacka is da shit.

Det ser inte så ljust ut bokstavligt talat

Men så länge vi satt i solen var det gott. Vi åt lite kvällsmat - mackor med stekt ägg - och Daniel tog ett kvällsdopp. När detta var klart, vi skyndade oss rätt rejält, så började vi åka in igen. Och TUR var väl det. För när vi precis kommit in i hamninloppet igen så öppnar sig himlen, och regnet det verkligen öser ner. Nu blev det fart på oss kan jag lova och det var inte super härligt att sätta på kapellet i ösregn! Men vi fick snabbt på det och det blev en mysig resa in till hamnen, det var dock ganska svårt att se nåt, men vi körde inte på nåt så då får man väl vara nöjd :)

God sikt?

Myyysigt i kojjan.

Vi sprang allt vi hade från båten upp till lägenheten, snacka om att Charlie tyckte det var skit kul, men vi blev rätt blöta ändå. Kvällen avslutades under en filt i soffan med en bra film, och med massvis av mys med Charlie. Så skönt att han är hemma hos mig igen :) 

1 kommentar:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!