fredag 27 juli 2012

Utomlands, eller va det Skrea Strand?

Efter att ha inlett dagen med ett lydnadspass, packade jag in mig själv och Charlie i bilen och åkte mot Skintebo. Där bytte vi bil och packade in oss med Karro, Jonas och Frode. Vi styrde kosan söder ut och svängde av i Falkenberg. Vi letade först upp en affär där vi köpte ett parasoll och sedan åkte vi vidare mot Skrea Strand.

I ena änden av stranden fick man ha med sig hundar, så där satte vi oss med våran packning långt nere vid vattnet. Jag var innan beredd på att det kunde vara totalt kaos på hundstranden. Jag är ju van från Västra stranden i Halmstad, där ALLA släpper sina hundar och det enda man får göra hela dagen är att mota bort en massa ouppfostrade vovvar. Döm om min förvåning, då det var hur lugnt som helst. Alla hade sina hundar kopplade och vi behövde inte mota bort en enda en!

Dagen har varit helt underbar. Det har känts som att vi varit utomlands! Vattnet var så varmt och härligt att jag tagit mitt första dopp för året :)

Vi har solat, badat, solat, badat, fikat, solat och badat :) Är så glad att jag lyckades pricka denna sommardag med ledighet. Inte ofta jag lyckas med det annars! Vi stannade till runt fem-tiden innan vi åkte tillbaka hem, och det var nog min hud gladast för. Har dock smörjt med mig solskyddsfaktor 30 hela dagen, och nu på kvällen verkar det faktiskt som att jag klarat mig rätt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!