söndag 1 juli 2012

Pensionärsupprörd!

Var hemma från jobbet vid halv elva igår, och som alltid när man ska upp tidigt morgonen därpå - klockan ringer 05.00 - så är man lite stressad att komma i säng så man får några timmars sömn. Men det DUNKAR musik från en fest, nåt kopiöst högt, och det tar ett tag innan jag förstår vad det kommer ifrån. Dom har byggt upp ett skit stort tält på andra sidan dockan och där inne är det fest, big time. Jag laddade upp med öronproppar och försökte gömma huvudet mellan kuddar, men dunket som kändes i bröstet gick inte att få bort - då förstår ni vad hög musiken var!

Dom var så vänliga och slutade runt klockan 01, så med ca 4 timmars sömn i kroppen hade jag fina ringar runt ögonen när jag gick upp imorse! Men dagen har gått fint, när det bara är en natt med lite sömn så gör det ju inte så mycket. Men man kan lugnt säga att jag var lite pensionärs-upprörd inatt alltså.

När jag kom hem från jobbet så var Daniel tillbaka i stan, så gött! Att vara helt ensam hemma - speciellt utan hund - är verkligen inget jag är van vid. Vi tog oss en promenad bort till ICA med vår fina dra-maten, och har nu ätit oss proppmätta på tacos. Vi slappar resten av kvällen framför EM-finalen i fotboll.

Föresten, Charlie har det hur bra som helst! Idag hade han gått Bonäsleden, varit med på löptur, badat i sjön och sedan blivit borstad av mamma. Och sedan får han ju strosa fritt ute i pincip hela dagen, det är annat än att bo i lägenhet det :) När jag ringde sov han gott. Men han är saknad, mammas lille

2 kommentarer:

  1. Samma fest som när vi lånade lägenheten för ett år sedan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men usch, va det sån fest när ni sov här då...
      Då får jag nog va beredd vid samma tid nästa år :)

      Radera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!