fredag 14 december 2012

Kärlek på film

Igår var vi som sagt hos Hallå&Hund, där jag, Ebba och Hanna hade hyrt deras stora inomhushall. Vi startade med agility, där vi bara ställde ut hinder lite här och där, och sedan hjälpte tjejerna mig att välja en bana som jag och Charlie skulle köra. Han var så himla duktig! Sist vi körde agility var på Welsh KM i somras, och innan dess hade vi väl två träningstillfällen under året. Så utan träning, fixar han vår lilla bana, med slalomingång från det svåra hållet. Natural superstar!



Efter en timmes agility tömde vi banan och bytte till lydnad. För att få fram lite nerver i mig, så blev det kommendering OCH filmning. Lite småmissar, men verkligen inget att haka upp sig på. Han låter lite i halterna, men det går ändå åt rätt håll, så jag är helt klart nöjd. Han fixade rutan på första försöket - jippi - och han gör fina skiften i fjärren - en miniförflyttning på sista. Grym träning med grymt duktig vovve!



Nästa vecka ska vi dit igen!

4 kommentarer:

  1. Så himla duktig var han! Pelle får träna på det där med att vara agilitypublik, haha ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja men man får ju låta när det är agility :D

      Radera
  2. Shit vad fint! Älskar hans attityd! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja han älskar verkligen att träna :)

      Radera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!