onsdag 26 oktober 2011

Äkta bonde!

Jag älskar att bo i Sannegården men det finns ett STORT minus och det är att jag saknar närheten till naturen. Att ta våra dagliga promenader längs med vattnet ger mig energi men det går inte att jämföra med att vandra i skogen. Jag är helt klart en naturmänniska och vill helst få en stund i skogen varje dag. Jag vet inte vad det är men jag får en sådan härlig känsla inom mig när jag är i skogen. En äkta värmländsk bonde helt enkelt :)

Imorse tog jag och Charlie bilen ut till Sisjön och denna gången gick vi inte runt sjön utan höll oss mer mitt i skogen! Hittade massvis med olika stigar - många gånger hade jag ingen aning om vart jag va - men vi hittade tillslut tillbaka till bilen. Naturen var alldeles underbar med breda stigar och hösten har verkligen kommit. Det bästa var att jag hittade skit bra spårskog. Så detta kommer helt klart bli ett välbesökt ställe för oss :)


Vi stannade lite då och då och tränade på någonting nytt. Jag vill att Charlie ska springa rakt ut sett från mig på kommando UT för att söka efter ett föremål. Fråga mig inte varför men det verkar kul ;) Så idag började vi med att han fick se när jag kastade leksaken rätt ut (det gör vi på filmen) och sedan fick han hämta på den på kommandot. Sedan försvårade jag lite genom att han fortfarande fick se när jag kastade leksaken, sedan gick vi ca 30 meter bort och återvände till startpunkten där jag skickade honom. Jag kommer göra det enkelt för honom då jag vill att han ALLTID ska lita på att han hittar någonting rätt ut på detta kommandot. KUL hade vi iallafall då Charlie var eld och lågor :) Bra aktivering för liten welsh med andra ord!



Nu har jag ätit frukost/lunch - alltid lika svårt vilken tid man ska äta och vad man ska äta när man jobbar kvällen - och det är dags att ta ut den lille på en sista kissrunda innan jag åker till jobbet. Måste åka lite tidigare idag då jag ska hjälpa Daniel att haka på båten på bilen och backa ut den från vart den står nu. Den ska idag köras till vinterförvaringen.

1 kommentar:

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!