söndag 2 oktober 2011

Fabulous helg i Sthlm!

Vi har haft en sådan underbar helg i huvudstaden!

Vi inledde fredagen med att gå hela dagen på stan. Vi gick och gick. Alla shoppade - utom jag :( - då jag inte hittade något alls... helt fel mode för min smak just nu! Men tillslut hittade jag - med hjälp av Karro - en helt fantastisk klänning från VILA - vilken lycka! Vi åt lunch i Kungshallen och hann även med en fika på Espresso House där Viktorias gamla klasskompis gjorde oss sällskap.

Lunch i Kungshallen!

Framåt eftermiddagen satte vi oss på Victoria vid Kungsträdgården och tog ett glas vin. Vädret var underbart varmt så där satt vi en bra stund och njöt.


När vi kom till hotellet på kvällen hade vi sjukt ont i fötterna och jag slängde mig i sängen med fötterna upp på väggen. Skön känsla när blodet lämnar fötterna och återvänder till huvudet! Middag intogs sedan på hotellets restaurang, vilket var riktigt skönt så vi slapp gå överhuvudtaget! Vi hann se slutet på IDOL innan vi somnade som stockar allihopa.

Så skönt för svullna fötter

Middag på Bishop Arms!

Vårat hotell

På lördagen började dagen med hotellfrukost - mumma - och sedan tog vi tunnelbanan till stan igen. Vi gick främst i Gallerian och - äntligen - hittade jag lite kläder också! En kjol, en skjorta, underkläder och leggings. Vid lunch tog vi en taxi till Söder, där mötte vi upp ännu en av Viktorias gamla klasskompisar som heter Martin Johansson. Han är nog mest känd som " Miss Inga". Vi åt lunch på ett mysigt café och fick höra lite kändisskvaller :) Sedan tog vi en - väldigt lång - promenad för att besöka second hand-affären Lisa Larsson, som är väldigt känd, då dom har alla fina märken. Vår förhoppning var ju att kunna fynda någon cool väska eller dylikt, men tyvärr hade dom precis stängt när vi kom fram.... Vi gick då istället till ett hotell och tog ett glas vin på deras uteservering!

Mysiga teater-cafét Klaver

Marin, Viktoria, Jag och Eva

Glada miner trots att det var stängt!

Nöjd med ett glas vin efter allt promenerande

Vi åkte sedan tillbaka till hotellet och snabbt bytte om till festklänningen. Sedan en taxi till Stureplan där vi åt middag på restaurang Italiano! När vi satt oss kom kyparen direkt med 4 glas champange och jag - min dumma blondin - trodde ju att det var restaurangen som bjöd... så jag tackade väl servitrisen en hundra gånger och nickade även bort mot bartendern för att tacka - jag är alltid alldeles för artig - och vi höll på att skratta ihjäl oss när det sedan gick upp för mig att Viktoria förbeställt detta... :) Vi åt pasta allihopa och maten var väldigt god!



Sedan var det då dags för helgens HÖJDPUNKT! Vi tog en taxi till Cirkus och där såg vi på Lena PH:s show - Min drömshow på Cirkus - och den var helt FANTASTISK!!! Publiken var i extas och Lena rockade som fan. När hon körde mina favvolåtar - Delirium och Han Jobbar i Affär - så kom till och med glädjetårar. Jag har så underbara känslominnen till dom låtarna och när allt var så perfekt så blev känslostormen enormt stor! I showen har Lena en sidekick, Martin, och det var Karolinas kompis. Han var helt grym och efter showen mötte han upp oss i foajen. Jag har aldrig träffat en sådan sprudlande människa förut och han fick oss att skratta precis hela tiden. Han fick blommor av Karro och vi tog idolkort. Det var verkligen en extra krydda på denna kvällen att få träffa Martin och få höra lite om förberedelserna inför showen!

Dålig bild men till vänster är Lena PH och till höger hennes sidekick, Martin!

Vi tjejer med Martin!

Imorse var vi sega, käkade frukost och tog sedan tunnelbanan till Centralstationen för hemfärd!

Dags att åka hem!

TACK mina fina svägerskor och svärmor för en helt UNDERBAR helg!!!

2 kommentarer:

  1. Tack själv finaste Linda!! kram Karro

    SvaraRadera
  2. Helt fantastiskt roligt och trevligt och galet!!!
    skål från baren!! hahaha
    kramiz från Viktoria

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!