söndag 23 oktober 2011

Svanslycka och agilitylycka!

Idag har Charlie haft en riktigt bra dag! När jag kom hem från jobbet såg jag att sårskorpan på svansen såg annorlunda ut. Ställde upp den lille i "svans-tittar-postion" och pillade lite på skorpan, varpå den totalt faller samman och ramlar AV!! Under fanns läkt hud :) Så underbart. Vi börjar närma oss slutet på svanshistorien och jag blev så så glad att jag höll på att spricka!

För att fira gick vi bort till gräsplan för att göra det bästa Charlie vet - agility! Idag försvårade jag ingångarna rejält och det visade sig vara lite väl svårt... Frustrationen skrek ur öronen på den lilla hunden men vi backade bandet och tillslut lyckades vi. Han var helt tokig idag och helt plötsligt hade vi även kört igenom hela lydnadsklass 1 och han genomförde den klockrent - jäkla hund!

Den svarta linjen är rätt väg, till höger om första pinnen. I den här kombinationen ville Charlie göra enligt den vita linjen vilket är fel. Så förståelsen för ingångar var inte riktigt så bra som jag trodde.

2 kommentarer:

  1. Lisbeth o Töserna23 oktober 2011 kl. 20:08

    Härligt att svansen har läkt. Så Charlie tillhör dom som kan själva.

    SvaraRadera

Om du inte har en egen blogg så klicka i anonym.
Men glöm inte att skriva vem du är i kommentarsfäletet!